onsdag 21. januar 2009

Amatører skaper film


Først begynte vi med og ”brainstorme” utover tema vi hadde, som var ”møte mellom ulike kulturer”. Vi kom med mange ideer, og det var vanskelig å velge mellom noen av ideene ettersom at mange av dem var gode. Men når alt kom på plass, satte vi sammen manuset. Det var veldig uvant for meg og bruke et program som Photostory, men heldigvis kunne Espen S.T. og Lars Adrian noe om programmet, så jeg kom inn i det jeg og. Som en gruppe hadde vi en del valg vi måtte ta, men vi var stort sett enige om alt. Det var en del problemstillinger med hvem som skulle si hva, hvilke bilder vi skulle bruke, hvordan fortellingen skulle bli fortalt og hvor i fortellingen vi skulle bruke musikk. Resultatet, mener jeg, ble veldig bra. Karakteren vi fikk, mente vi på gruppen at vi fortjente. For å være helt ærlig, så jobbet vi ikke så mye med oppgaven ettersom at skoletimene vi fikk dekket mest mulig av oppgavene vi måtte gjøre, men vi spilte inn kommentarene og dialogene dagen før vi skulle fremføre.

Veldig mange andre grupper hadde samme tema som oss, men ikke alle. Det var noen som hadde om materialisme og andre som hadde om kontroll. Det var greit å få sett hvordan de andre løste oppgaven, da får man flere ideer til en annen gang man skal holde på med dette. Den filmen som Kaja og Katinka hadde laget, som tok for seg temaet kontroll, synes jeg er den beste som noen gang har blitt vist av filmer innenfor rommets fire vegger. Den var helt KONGE! De løste oppgaven bra, bildene fløt i struktur med fortellerstemmene.

Det jeg følte at jeg lærte av de andre historiene var at mennesker kan gjøre feil som veldig mange andre. Men vi lærer og kommer sterkere tilbake!

Bilde

Ingen kommentarer: