mandag 15. desember 2008

Min leseopplevelse

Point Blanc av Anthony Horowitz

Da jeg gikk på Gjettum Skole(ungdomskolen) hadde jeg to eller tre lesehester i klassen, som leste alt som finnes og som består av ord. Så kom de inn i en action-epoke og da falt bøkene til Anthony Horowitz i sentrum. Vi hadde lesetime og jeg hadde glemt boken min, derfor kjøpte jeg boken fra en av lesehestene. Selvfølgelig slapp jeg en anmerkning(veldig skolesmiskete nå), men det er den beste investeringen jeg har gjort i livet mitt, når det kommer til leseverdenen min.

Point Blanc heter boken og den er nr 2 i serien. Det er en bok som tar for seg livet til en ungdom på alder av 16, som er spion. Han jobber for det engelske spionbyrået MI6. Det har oppstått to mystiske drap på en kostskole i Frankrike, som heter Point Blanc. Alex Rider(spionen) får i oppgave om å undersøke dette og boken tar oss med på en spennende reise, fylt med action og spenning. Som den personen jeg er, har jeg alltid elsket å se på filmer som er fylt med action. Jeg kommer skikkelig ”på hugget” når jeg ser på scener fylt av slåsskamper, skyteepisoder, arrestasjoner også videre. Men jeg trodde aldri at jeg ville se en verden av action og spenning i den grad film gir deg - som jeg fikk i boken Point Blanc. Det er derfor denne boken er spesiell for meg. Denne boken fikk meg til å lese hele serien som er på 6 bøker (tror jeg), på under 2 måneder. Jeg fikk en side i ”Erffan’s Rekordbok” for det.
Dette er en bok for alle som liker action, absolutt burde lese! Hvis ikke har dem godt glipp av noe stort. Just give it a try!


Ingen kommentarer: