onsdag 17. desember 2008

Jungelboken i en ny og urban setting!


Jungelboken var en fantastisk opplevelse. Den nye moderne versjonen av jungelboken passet godt inn i hvordan dagens samfunn er. Det er stadig mange som ikke finner sin plass i samfunnet og det budskapet fikk dette stykket godt frem. Dansene, dialogene, sammenhengen og fortellingen var veldig bra satt opp. Musikken i forestillingen var også med på å gi forestillingen et løft. Adil som hovedperson viste en sterk karakter som klarte å spille så bra som han gjorde. Imponerende! Forestillingen var også veldig morsom, spesielt Kaa. Han minte meg om Sid i Istid-filmene. Akkurat som samfunnet i dag, så var det flere grupper i forestillingen. Alt i alt så var dette en kjempe bra forestilling! Rett og slett.

Jeg fikk ikke vært med på Workshopen, noe som er veldig synd. Jungelboken som en ny og urban versjon kommer ut veldig bra. Det er et gammelt stykket som ble skrevet for over 100 år siden, men enda i dag så har vi de samme problemstillingene og budskapene gjenskapt, uten at samfunnet har beveget seg videre fra det. Det samme gjelder et dukkehjem som handler om hvordan livet til en dame blir styrt av mannen sin. Dette er enda et tema i mange land i verden. For meg så er det ganske rart og uvant at de samme problemstillingene som var i samfunnet for hundre år siden, enda forblir det samme i dag. Sånn er nå verden.

Personlig så håper jeg vi kan dra på flere sånne forestillinger eller andre arrangementer sammen med klassen. Det var hyggelig og jeg følte at som en klasse som lærte vi mer av hverandre. Når jeg sier det, så mener jeg at vi lærte hvor modne vi er som personer og hvor selvstendige vi kan være.

Ingen kommentarer: