onsdag 29. oktober 2008

6 – Inspirerende nok?

Denne typen novelle er noe helt nytt for meg. Jeg har aldri vært borte i dette før, og jeg likte det. Seks ord kan beskrive så utrolig mye. Jeg har aldri tenkt på det sånn. Jeg har sittet og tenkt litt på mikronovellen ”Som voksen ble barndommen hans verre”, og jeg har fått en masse ideer til hvordan jeg kunne ha lagd en tekst til de seks ordene.(http://www.aftenposten.no/amagasinet/article2685921.ece )

Mikronovellen min vil da være; ”Kjærlighet – Perfekt start – endes uløst alltid”. Det jeg vil få frem her er at kjærlighet har aldri en forklarende ending, uansett hvordan man prøver å forklare det. Hvis man slår opp sier man som oftest at man gjorde det siden de ikke elsket hverandre mer eller at de ikke kan mer osv. Men hvorfor? Det samme gjelder når et ekteskap opplever at den ene parten dør eller skiller seg ut. Hvorfor?

2 kommentarer:

Anne Johnsrud sa...

Jeg synes bloggen din ser bra ut. Fine innlegg om både OD, mikronoveller og norskfaget.

Eirik Skarpås sa...

Jeg syntes du får frem et godt poeng når du skriver at 6 ord kan beskrive så utrolig mye, dette er jeg 100% enig i. Din Micronovelle om kjærlighet var veldig god og jeg syntes tanken om at kjærlighet er vanskelig å forklare er god. Du skrev en fin 6 ords novelle.